به گزارش خبرنگار مهر ، در ادامه هفته اول رقابت های لیگ ملت ها که از روز دوشنبه به میزبانی شهر ناگویا ژاپن آغاز شد، امروز پنجشنبه دو تیم ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند. 12:30 شب به وقت ایران. تیم ملی والیبال کشورمان در اولین دیدار خود با نتیجه 3 بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد اما لهستان در اولین دیدار خود با نتیجه 3 بر یک مقابل فرانسه پیروز شد.

ترکیب ایران مقابل ژاپن

بهروز عطایی سرمربی ایران با ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی زاده، محمدجواد معنوی نژاد، پوریا حسین خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور به همراه تیمش مقابل لهستان به میدان رفت.

ست اول: 25-23 به سود ایران

لهستان اولین امتیاز این دیدار را به دست آورد و اولین امتیاز ایران را موانی نژاد به دست آورد. لهستان دو امتیازی شد و موانی نژاد دوباره گلزنی کرد. در ادامه بازی لهستانی ها با نمایش بینیک دو امتیازی شدند اما تلاش بازیکنان ایران و آبشارهای بی نظیر اسماعیل نژاد باعث شد دو تیم 5 امتیازی شوند.

با رسیدن به امتیاز 11، اولین تایم اوت ایران را بهروز عطایی گرفت. در ادامه ولی زاده با امتیاز 16 بر 15 ایران 15 امتیازی شد و اختلاف امتیاز با لهستان را به یک رساند. رالی قوی معنوی نتیجه را 17 بر 16 کرد، اما سپس ولی زاده سرویس را از دست داد.

با نظر سرمربی تیم وادی و حاجی پور به میدان رفتند. موسوی 19 امتیاز گرفت و در امتیاز بعدی لهستانی ها توپ را 20 بر 20 زدند اما گربیچ درخواست بررسی کرد که جواب منفی داد. با آبشار حاجی پور هر دو تیم به امتیاز 21 رسیدند.

در ادامه کریمی و امین اسماعیل نژاد روی زمین رفتند. در یک بازی چشمگیر لهستانی ها به سختی 22 امتیاز را به دست آوردند و در امتیاز بعدی پوریا حسین خانزاده با استفاده از دست دفاع حریف بازی را به تساوی کشاند. 24 امتیاز برای ایران با دفاع از تور ولی زاده به دست آمد. در ادامه امین اسماعیل نژاد با یک ضربه محکم 25 امتیاز برای ایران به دست آورد.

مجموعه دوم؛ 25/23 به نفع ایران

بازی با گل لهستانی ها آغاز شد اما سرویس زیمانسکی به بیرون رفت و یک امتیاز برای ایران ثبت شد. هر دو تیم در امتیازهای ابتدایی برابر بودند اما فرصت طلبی شاگردان عطایی باعث شد اختلاف امتیاز آنها با حریف زیاد باشد و بهترین تیم میدان باشند. در ادامه عدم تمرکز بازیکنان حریف و از دست دادن سرویس، ایران را به بهترین تیم میدان تبدیل کرد. در امتیازات پایانی که بسیار حساس بود، تیم ایران با نمایش بهتری از حریف پیش افتاد و این ست را نیز به دست آورد.