به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با دهه ولایت، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران جشنواره «ایران آیندهو ۲» را از ۱۸ تا ۲۵ تیرماه در فرهنگسرای رازی برگزار می کند.

در این جشنواره برنامه های مختلفی با توجه به علایق کودکان و نوجوانان اجرا می شود که گروه سنی 7 تا 18 سال مخاطبان اصلی جشنواره هستند. برنامه های جشنواره به گونه ای پیش بینی شده است که برای کودکان قابل استفاده باشد و در مجموع فضای شاد و مفرحی برای خانواده ها فراهم شود.

جشنواره «ایران آینده ۲» از سه بخش اصلی بازی، غرفه و صحنه تشکیل شده است. بخش بازی ها شامل چالش های فوتبال، بازی های رومیزی، برچسب لیزری، پینت بال، تنیس روی میز، هاکی روی هوا، لیگ فیفا و بازی های کنسولی خواهد بود. همه بازی ها به صورت مسابقه ای انجام می شود و برندگان هر روز جوایزی دریافت می کنند. در روز پایانی از تمامی برندگان دعوت شده و با برگزاری مسابقه ای بین آنها جایزه ویژه ای به قهرمان قهرمانان اهدا خواهد شد.

قسمت دوم جشنواره «ایران آینده 2» غرفه های متنوعی است که به سه نوع غرفه عرضه محصولات فرهنگی و کالاهای مربوط به کودکان و نوجوانان، غرفه های تجربه با فعالیت هایی مانند آموزش آشپزی و … تقسیم می شود. غرفه های عرضه مواد غذایی، بستنی و نوشیدنی.

دو نمایشگاه شخصیت‌ها و شخصیت‌های حوزه کودک و نوجوان و دستاوردهای ایران اسلامی از بخش‌های ویژه جشنواره «ایران آینده ۲» است و غرفه گفتگوی جوانان با موضوعات و موضوعات مختلف روز نیز میزبان این جشنواره است. . برای علاقه مندان به این جشنواره

همچنین در جشنواره «ایران آینده 2» ثبت نام از خادمان نوجوان برای ارائه خدمات در جشنواره 10 کیلومتری عید غدیر انجام می شود.

در بخش منظره جشنواره همه روزه از ساعت 18 تا 22 برنامه های متنوعی شامل نمایش کودک و نوجوان، اجرای گروه های موسیقی و خوانندگان مستعد نوجوان، مونولوگ و … می باشد. جشنواره «ایران آیندهو 2» در دهه ولایت از 17 تیرماه مصادف با عید سعید قربان تا 24 تیرماه مصادف با شب عید غدیر خم در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.