معاون پارلمانی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه «دولت اهداف کمی و کیفی را در برنامه هفتم توسعه به خوبی ترسیم کرده و برای همه آن ها ضمانت اجرایی قرار داده است»، خاطرنشان کرد: اگر در مواردی پیشنهادهای بهتری ارائه شود، باید در این زمینه اقدام شود. فرصتی برای اصلاحات در مجلس است». و دولت از بازخوردهای معتبر و مفید در این زمینه استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در برنامه تلویزیونی با گرامیداشت ایام شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از مسئولان ارشد انقلاب اسلامی اظهار کرد: در میان شهدای 7 تیر، مسئولان سه قوه حضور دارند. از جمله 27 نماینده و 26 نفر از دولتمردان چهار وزیر محترم، دکتر عباسپور، دکتر قندی، دکتر موسی کلانتری، دکتر فیاض بخش و 13 معاون وزیر حضور داشتند که این شهدا نمونه هایی از همدلی، همگرایی و خدمت به مردم هستند. .

وی در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم با چه شرایطی اداره امور کشور را بر عهده گرفت؟ وی تصریح کرد: بدون شک زمانی که دولت سیزدهم شروع به کار کرد، کشور در وضعیت خوبی قرار نداشت. حضور در انتخابات آنچنان که انتظار می رفت نبود که علت اصلی آن ناکارآمدی دولت وقت و وجود سستی، تعلل و سستی در اداره امور کشور بود که بخشی از مردم را ناامید و ناراضی کرد. . .

وی افزود: دو سال پیش در این روزها ویروس کرونا در سراسر کشور شیوع پیدا کرده بود، حتی در تهران هم پیدا کردن تخت بیمارستانی برای بیماران سخت بود، روزانه بیش از 700 نفر جان خود را از دست دادند. در مناطق مختلف از جمله برق و آب با کمبود و قطعی مکرر مواجه بودیم. شاهد برپایی تجمعات اعتراضی متعدد معلمان، کارگران، بازنشستگان و سایر اقشار بودیم، تعداد قابل توجهی از کارخانه ها و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل شدند و بر اساس اطلاعات ارائه شده انبار برخی از محصولات اساسی مانند گندم در برخی شهرها. محدود به Were 12 روز بود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: علت مشکلات و کمبودها تفکر برخی از مسئولان بود که می‌گفتند باید تسلیم و تسلیم قدرت‌های غربی برای واردات واکسن و ایجاد تعامل و مبادلات اقتصادی و تجاری با دیگران شوند. کشورها، اما اقدامات دولت باطل 13 به خوبی این تفکر را نشان داد. در اوایل انقلاب ملی گرایان مدعی شدند که نظام به بن بست رسیده است و امام راحل در پاسخ به آنها فرمودند کشور امام زمان به بن بست نمی رسد، شما خودتان به بن بست رسیده اید.

وی ادامه داد: امروز دولت با قاطعیت و قاطعیت مشکلات را حل می کند و آیت الله رئیسی پس از انتخاب بدون وقفه، اقدامات لازم را برای واردات واکسن آغاز کرد و با حمایت همه جانبه از تولید داخلی واکسن، شرایط را به نفع کشور تغییر داد. سلامت مردم دولت مردمی همچنین سامانه احراز صلاحیت معلمان را راه اندازی کرد که با وجود بار مالی سنگین بیش از ده سال به تعویق افتاده بود و البته احراز صلاحیت به دلیل کاهش زمان اجرای آن از سه سال به سه ماه بود. نیاز به احراز صلاحیت تا 930000 نفر کار بسیار دشواری بود و در عمل کاستی ها و ضعف هایی ظاهر شد.

وی بیان کرد: امروز با تلاش شبانه روزی دولت، کارخانه ها و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری در حال فعال شدن و شروع به کار هستند و مصوبات سفرهای استانی در سراسر کشور در حال انجام است و به همین دلیل فرصت های شغلی زیادی برای آنها ایجاد شده است. جوانان در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، مسئولان دولت قبل گفتند که سفرهای استانی با خزانه خالی نتیجه ملموسی نخواهد داشت، اما دولت با تلاش بیشتر و درآمد بیشتر و انضباط مالی توانسته است. تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام علاوه بر برنامه ریزی برای افتتاح و در دسترس قرار دادن مردم در زمینه های مختلف به ویژه صنعت و آبرسانی.

حسینی با تاکید بر اینکه امروز با وجود برخی مشکلات شرایط سخت و دشواری را پشت سر گذاشته و وضعیت رو به بهبود است، تصریح کرد: ریل گذاری صحیح در حوزه های مختلف انجام شده و بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی وظایف و مأموریت های خود را انجام دهند. دولت در برنامه هفتم توسعه اهداف کمی و کیفی را به خوبی ترسیم کرده و برای همه آنها ضمانت اجرایی قرار داده و مصمم به اجرای کامل آن است و دولت از بازخوردهای معتبر و مفید در این خصوص استقبال می کند.

وی گفت: امروز شاهد همگرایی و همدلی دولت، مجلس و قوه قضائیه هستیم و دولت مصمم است به دور از تنش و مرزهای نادرست که به نفع مردم نیست، مسائل و مشکلات موجود را حل کند.

وی با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی دولت در تحکیم روابط با کشورهای همسایه، دوست و آسیایی از جمله برقراری روابط با عربستان، گفت: دولت بر این اساس حجم روابط با کشورهای مختلف را در حوزه سیاست خارجی افزایش داده است. تعامل سازنده و متوازن است و این رویکرد علاوه بر دستاوردهای سیاسی و امنیتی، آثار و پیامدهای اقتصادی مهمی برای کشور ما به همراه دارد و علیرغم مهار تورم و رشد تولید همچنان چالشی جدی برای ما دولت است. سعی کرده با یک سری اقدامات شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردمی از همه امکانات و توان خود برای سامان بخشیدن به اوضاع اقتصادی استفاده کرده است و امید است با تصویب برنامه هفتم در پایان شهریورماه اجرای این برنامه آغاز شود. در نیمه دوم سال و آثار مطلوب آن برای مردم عینی و عینی خواهد بود.

انتهای پیام