به گزارش خبرنگار مهر، امشب چهارشنبه ۳۰ تیرماه همایش عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان محجبه برگزار شد.

این همایش با هدف تبیین اهمیت 30 تیر به عنوان نماد ایستادگی ملت ایران در دفاع از عفاف و غیرت و مظهر شیطان رژیم پهلوی و گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز حجاب برداشته می شود. امر امنیتی شد شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات متعددی در خصوص عفاف و حجاب دارد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم به سوالات دختری که معتقد به حجاب نیست پاسخ دهیم. جوانان و نوجوانان ما باید با مفاهیم حجاب آشنا باشند.

وی ادامه داد: بحث حجاب برای شخصیت های بزرگ ما بسیار مهم بوده است. مثلاً شهید مطهری کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» را برای پاسخ به سؤالات حجاب نوشت. در این زمینه مدیران و مدارس دولتی و غیرانتفاعی آموزش و پرورش دولتی باید حجاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام خسروپنا ادامه داد: فلسفه و حکمت حجاب باید با عقل، منطق و صبر تبیین شود. دشمن خارجی به دنبال امنیت است امر حجاب است اما در جامعه زنان کشف حجاب جاهل هستند.

وی با تاکید بر نقش رسانه های جمعی و فیلم های نمایش خانگی گفت: اهمیت فیلم ها و سریال های خانگی کاملا مشخص است. کسانی که نمایش خانگی تولید می کنند باید بدانند که طبق مصوبات شورای عالی فرهنگ، فیلم آسیب رساندن به خانواده ممنوع می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خود را موظف به برخورد قانونی با تکرار کنندگان هالیوود و بالیوود در ایران می داند. اجازه ندارند به فرهنگ اسلامی ایرانی لطمه بزنند. دستگاه هایی که اصل عفاف و حجاب را رعایت نکنند و عمل خود را ترک کنند مستحق مجازات هستند. هستند.

در این مراسم بنرهایی با شعارهای مختلف از جمله «فضای شور انقلابی در نمایندگان مجلس می تواند از بی احتیاطی و سهل انگاری دولت و قوه قضائیه جلوگیری کند و یا لایحه شرم را بشکند». حامل اصلاح بی حجابی.»؛ «مسئول بی تفاوت منزجر است»؛ «حجاب دژی در برابر هجمه های شیطانی است»؛ «بر اساس شماره 10 ماده 6 قانون حمایت از مراجع عمومی و نهیان از حمایت منفی و گسترده از اقدامات قانونی رهبران تا معروف و نهیان امر به معروف و نهی از منکر از وظایف ستاد است.

سپس طنین شعار «دختر انقلاب ما، مدافع حجاب ما» در میدان امام حسین و در میان مردم طنین انداز شد. یونایتد آنها آن را فریاد زدند.