اسپیس ایکس با موشک فالکون 9 خود سال بزرگی را سپری می کند. این شرکت همچنین در توسعه استارشیپ پیشرفت چشمگیری داشته و به نظر می رسد تا پایان سال درآمد قابل توجهی داشته باشد.

طبق گزارش ها، اسپیس ایکس به سرمایه گذاران اطلاع داده است که انتظار دارد در سال 2023 8 میلیارد دلار درآمد ایجاد کند، یعنی دو برابر درآمد در سال 2022. این افزایش قابل توجه در ارزش گذاری، شرکت را بسیار بالاتر از رقبای خود قرار می دهد و آن را به یکی از با ارزش ترین شرکت های خصوصی در ایالات متحده تبدیل می کند.

نقش برجسته استارلینک در درآمد ۸ میلیارد دلاری اسپیس ایکس / عکس

فروش اخیر سهام این شرکت در بازار ثانویه به قیمت 81 دلار، علاقه سرمایه گذاران را برانگیخته و منجر به ارزش گذاری 150 میلیارد دلاری شده است. این افزایش سرمایه گذاری تا حد زیادی به رشد سریع صنعت فضایی در سال های اخیر نسبت داده می شود. اسپیس ایکس قصد دارد در سال جاری 100 موشک فالکون 9 را پرتاب کند که نشان دهنده افزایش تقاضا برای پرتاب های سنگین به مدار است. با این حال، بخش قابل توجهی از این ماموریت ها برای ماهواره های Starlink خواهد بود.

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس، پتانسیل امیدوارکننده ای برای ایجاد درآمد قابل توجه در آینده نزدیک دارد. این سرویس در حال حاضر 1.5 میلیون مشترک دارد که حداقل 120 دلار در ماه برای دسترسی مسکونی پرداخت می کنند. با بیش از 4000 ماهواره از انواع مختلف در حال حاضر در مدار، اسپیس ایکس به بزرگترین اپراتور ماهواره در جهان تبدیل شده است.

5858