از سال 1400 کاربران با بیش از 500 هزار فالوور در شبکه های اجتماعی در ردیف مودیان اجباری مالیات قرار گرفتند و تاکنون حدود 17 میلیارد تومان مالیات برای این افراد شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس بخشنامه اجرایی بند و تبصره 6 قانون بودجه 1400 کشور، درآمد کاربران بالای 500 هزار دنبال کننده از رسانه های کاربر محور سایت های تبلیغاتی مشمول مالیات اجاره بها شد.

با توجه به مراتب فوق سازمان امور مالیاتی مکلف شد ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند دستورالعمل اجرایی مربوط به وصول مالیات را تهیه و به تصویب وزیر اقتصاد و دارایی برساند. درآمد حرفه ای کاربران رسانه های کاربر محور از محل تبلیغات.

همچنین این سازمان موظف شد فهرست مودیان و خوداظهاری ارائه شده توسط آنان را تهیه و در سایت سازمان به صورت عمومی در معرض دید عموم قرار دهد.

چگونه افراد مشهور را شناسایی کنیم

پس از آن مالیات گرفتن از این افراد که به آنها سلبریتی می گویند جدی شد. در همین راستا در بهمن ماه سال گذشته داوود منظور، رئیس سابق سازمان امور مالیاتی در نشست خبری تاکید کرد که سلبریتی ها مانند سایر مودیان هستند و بر اساس میزان درآمدی که دارند مالیات می گیرند. برای مالیات افراد مشهور و بررسی تمام قراردادهای این افراد شناسایی می کنند

پس از آن، مهدی محدی باکن‌نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه الگوریتم‌ها و فرمول‌های شناسایی مختلفی وجود دارد که ظاهراً به سازمان در شناسایی آن‌ها کمک می‌کند، درباره نحوه شناسایی مشاهیر برای اخذ مالیات توضیح داد. در واقع فقط یک فرمول نیست و شامل اطلاعات مختلفی است که گاهی از طریق پلیس فتا به دست می آید. از طرفی صاحبان صفحات شناسایی و اسامی آنها استخراج می شود و پس از آن اسامی با کد ملی و حساب های بانکی مقایسه می شود. آنها بررسی می شوند.

نتیجه کدام بود؟

بر اساس آخرین اخبار، شناسایی افراد تاثیرگذار مشمول مالیات بر عهده اداره کل امور مالیاتی مودیان متوسط ​​شهر تهران بوده و این اداره کل وضعیت اظهارنامه های سال 1398 و 1400 نفر از این اینفلوئنسرها را با بیش از 500 هزار فالوور بررسی کرده است. ; بر اساس بررسی های انجام شده 551 کاربر و فعال مجازی با بیش از 500 هزار فالوور مشمول مالیات بر درآمد شناسایی شدند و تعداد زیادی از این افراد شناسایی شدند و در نهایت برای 123 اینفلوئنسر که درآمد قابل توجهی داشتند، تشخیص درآمد صادر شد. .

بر این اساس تراکنش ها و حساب های این افراد شناسایی شد و مجموع تراکنش های سپرده این 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 میلیارد تومان بوده است. البته ملاک تشخیص درآمد اینفلوئنسرها الزاما واریز به حساب بانکی آنها نیست و شناسایی این افراد از طریق شرکت های واسطه تبلیغاتی انجام شده است. تنها برای تعداد 123 نفر از افراد ذی نفوذ شناسایی شده حدود 17 میلیارد نفر مالیات گیرنده تعیین شده است که از این تعداد 23 نفر از افراد ذی نفوذ این مالیات را پذیرفته و در قالب موافقتنامه ماده 238 مالیات را پرداخت می کنند.

علاوه بر این 628 وبلاگ نویس و اینفلوئنسر شناسایی شدند که هنوز بیانیه ای ندارند و باید تخمین زده شود و تا به امروز حدود 300 نفر از این افراد اعلام شده و انتظار می رود. اطلاعیه های لازم جهت شناسایی مالیات ها به این افراد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام