Annemicky Milks از دانشگاه ریدینگ انگلستان می گوید: «به احتمال زیاد، اولین سلاح های مورد استفاده انسان های باستان از چوب ساخته شده اند؛ اما از آنجایی که بیشتر آنها توسط قارچ ها یا باکتری ها از بین رفته اند، نمونه های کمی از چنین ابزارهایی داریم.

مجموعه ای از مصنوعات یافت شده در منطقه شونینگن آلمان شامل سلاح هایی است که بین 300000 تا 337000 سال قدمت دارند. هیچ بقایای انسانی در این منطقه یافت نشده است. اما بر اساس تاریخ ها، ممکن است نئاندرتال ها یا همتایان قبلی آنها (انسان هایدلبرگ) سازنده این سلاح ها بوده باشند.

میلگز می گوید: “این منطقه در بیشتر گذشته زیر آب بوده است و این کار چوب را از باکتری ها و قارچ ها محافظت کرده است.” اگر این چوب روی سطح آب شناور بود، ظرف چند سال به سرعت می پوسید.

کشف یکی از قدیمی ترین سلاح های ساخته شده توسط انسان / عکس

یک سلاح چوبی باستانی در شونینگن آلمان کشف شد.

چوب 77 سانتی متری در سال 1994 کشف شد. اما میلکز و همکارانش اخیراً آن را با استفاده از تکنیک های تصویربرداری مدرن مانند میکروسکوپ سه بعدی مورد مطالعه قرار دادند. به گفته میلکز، میکروسکوپ سه بعدی به محققان اجازه می دهد تا کارهایی مانند اندازه گیری و مشاهده ویژگی های برش را انجام دهند.

محققان در بررسی های خود دریافتند که بر خلاف سایر سلاح های این منطقه که از کنده های صنوبر ساخته می شوند، این چوب از شاخه صنوبر ساخته شده است. به گفته میلکز، شاخه ها سبک تر و منحنی تر هستند.

هر دو انتهای این چوب تاریخی تیز است. اما یک انتها سریعتر از دیگری باریک می شود، که میلکز معتقد است به این دلیل است که سازندگان تفنگ نمی خواستند مرکز جرم در وسط باشد. علائم ذکر شده نشان می دهد که این سلاح به جای نیزه به صورت بومرنگ طراحی شده است و انسان های اولیه یک ابزار کارآمد ساخته اند.

میلکز با مطالعه سلاح های مورد استفاده در جوامع مدرن شکارچی و جمع آوری کننده به این نتیجه رسید که چوب ممکن است به سمت حیوانات با جثه متوسط ​​مانند گوزن پرتاب شده باشد تا آنها را بیهوش کند. به گفته میلکز، انسان ها می توانند از نیزه ها برای کشتن حیوانات استفاده کنند.

میکلز با اشاره به یافتن رد پای کودکان در این سایت می گوید که چوب آنقدر سبک است که حتی ممکن است کودکان در حین یادگیری شکار از آن استفاده کنند.

5858