اگر به ایده های کیک هالووین علاقه دارید، می توانید از تزیینات کیک هالووین، کیک های کوچک و کلوچه های هالووین استفاده کنید و یک جشن هالووین شبح وار برگزار کنید. پخت کاپ کیک را با استفاده از انواع کاتر هالووین به یک سرگرمی تبدیل کنید و اشکال مختلف هالووین را در استندهای کیک جدید به نمایش بگذارید. کوکی ها و کراکر هالووین، از کدو تنبل و ارواح گرفته تا خفاش ها و عنکبوت ها، طرح های زیادی برای انتخاب وجود دارد. در ادامه چند ایده خلاقانه برای تهیه کیک، کاپ کیک و کلوچه معرفی می کنیم تا بتوانید در مهمانی ها و جشن های هالووین خود از آن ها استفاده کنید. در ابتدا به چند طرح رایج برای تهیه خوراکی های هالووین اشاره می کنیم و سپس ابزار و خوراکی هایی که در ساخت این طرح ها به شما کمک می کنند را بررسی می کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

چرا هالووین را جشن می گیریم؟
قبل از اینکه در مورد غذاهای هالووین صحبت کنیم، بهتر است به منشا هالووین و اینکه چرا مردم این روز را جشن می گیرند نگاهی بیاندازیم. ریشه هالووین به جشنواره سلتیک (Samhain) برمی گردد. 31 اکتبر روز پایان تابستان و برداشت محصول و آغاز زمستان تاریک و سرد است، زمانی از سال که اغلب با مرگ انسان همراه است. سلت ها بر این باور بودند که در آستانه سال جدید، مرزهای بین دنیای زندگان و مردگان محو شده است. آنها در شب 31 اکتبر، زمانی که اعتقاد بر این است که ارواح مردگان به زمین باز می گردند، سامهین را جشن می گیرند. سلت ها بر این باور بودند که وجود ارواح ماورایی به درویدها یا کشیشان سلتی امکان پیش بینی آینده را می دهد. این مراسم را با لباس های خاص و فعالیت هایی مانند برافروختن آتش همراهی می کنند. پس از آن، امروز هالووین نامیده می شود.

چند ایده برای پذیرایی هالووین
1- روحیه طراحی
بهترین راه برای نترسیدن از ارواح این است که آنها را به کلوچه های شیرین تبدیل کنید! درست کردن این شیرینی ها بسیار آسان است. برای تهیه کلوچه های هالووین باید از خمیر شیرین سرد استفاده کنید. این خمیر سفت تر از خمیر کلوچه و کیک است. باید از این خمیر سرد استفاده کنید. در غیر این صورت، لبه ها شکسته می شوند. پس از درست کردن خمیر کافی است با وردنه آن را به ضخامت مناسب پهن کرده و با استفاده از کاتر هالووین طرح ارواح را برش دهید. سپس با استفاده از آیسینگ روی کوکی را رنگ آمیزی کرده و به شکل شبح در آورید. کاپ کیک ارواح یکی دیگر از غذاهای بسیار رایج هالووین است که می توانید به راحتی درست کنید. فقط کاپ کیک های شکلاتی درست کنید و سپس روی آنها را با خامه سفید بپوشانید. سپس با کمک 3 تکه شکلات، چشم و دهانی برای ارواح درست کنید تا طرح کاپ کیک روحی شما تکمیل شود.

کاپ کیک های روحی
خوراکی های هالووین

2- طرح کدو حلوایی
می توانید با استفاده از کوکی ها یا کیک های کدو حلوایی رنگ نارنجی را به مهمانی هالووین خود اضافه کنید. برای تهیه کاپ کیک کدو تنبل به یک کیسه شیرینی نیاز دارید. بعد از درست کردن یک کاپ کیک ساده می توانید روی آن را با خامه نارنجی به طرح کدو حلوایی تزئین کنید. برای این کار کافی است کمی رنگ خوراکی نارنجی به خامه قنادی اضافه کنید. استفاده از کاتر کدو تنبل می تواند به شما کمک کند کیک را با آن برش دهید و سپس آن را با خامه پرتقالی تزئین کنید. روش دیگر برای ترکیب کدو تنبل، سرو بستنی کدو تنبل است. کافی است از یک اسکوپ بستنی پرتقال با طعم پرتقال استفاده کنید و سپس با استفاده از سس شکلات یا چیپس شکلات چشم و دهان کدو تنبل هالووین را بکشید.

کاپ کیک کدو تنبل هالووین

3- طرح جادوگر
استفاده از کاتر کوکی یا کلاه برش می تواند به شما در درست کردن کوکی های جادویی کمک کند. بعد از ساخت کلاه می توانید صورت را به شکل کوکی گرد برش بزنید و با رنگ های مختلف با آیسینگ روی آن را رنگ کرده و پر کنید.

کلاه برش از غذاهای هالووین

4- طرح خفاش
خفاش ها و عنکبوت ها نمادهای ترسناک هالووین هستند. با استفاده از کاتر خفاش می توانید از این طرح برای کیک و کاپ کیک استفاده کنید. در این مرحله کاتر طرح خفاش به شما کمک می کند. همچنین می توانید طرح های خفاش را با استفاده از شکلات های تیره بکشید. به سادگی طرح خفاش را روی کاغذ روغنی بکشید و آن را با شکلات های آب شده پر کنید. بعد از سفت شدن شکلات آن را از روی کاغذ روغنی بردارید.

کوکی های خفاشی از خوراکی های هالووین
5- طراحی چشم
برای ایجاد چشم های ترسناک به عنوان یکی از خوراکی های هالووین، به توپ های کیک نیاز دارید. بعد از پخت کیک کافی است به کمک فراستینگ وانیلی آن را گرد و سفید کنید. سپس وسط شکلات چیپسی قرار دهید و از سس شکلات قرمز استفاده کنید تا این چشم ها ترسناک تر به نظر برسند.

کیک چشم هالووین

برای غذای هالووین به چه وسایلی نیاز داریم؟
همانطور که می بینید بیشتر این غذاها کیک، کاپ کیک و کلوچه و تاپر کیک هالووین هستند. و طرز تهیه انواع کیک و کاپ کیک و کلوچه را در ایران کوک مشاهده کنید و با آنها خوراکی های هالووین درست کنید.

کاترها یکی از بهترین ابزارها برای برش کیک و کلوچه هستند. با استفاده از کاترها به شکل دلخواه خود می توانید کلوچه ها و کیک ها را برش دهید و سپس با شکلات آب شده و آیسینگ و موارد مشابه تزئین کنید.

برای نقاشی روی کوکی ها می توانید از رویال آیسینگ استفاده کنید. کافی است طرز تهیه رویال آیسینگ را یاد بگیرید و به کمک ابزار مخصوص آیسینگ طرحی را که می خواهید روی کوکی های برش خورده بکشید بکشید.

شکلات تخته ای، مینی کوکی ها، چیپس شکلات و سس شکلات در رنگ های مختلف از دیگر خوراکی های خوشمزه ای هستند که در طراحی های بیشتر هالووین به شما کمک می کنند.

برای ساختن یک طرح متفاوت هالووین به چند عکس از غذاهای هالووین نگاه کنید، از آنها ایده بگیرید و با خلاقیت خود و به کمک وسایل و غذایی که قبلا معرفی کردیم این غذای خوشمزه را درست کنید.