صادقیان آهنگ نقاش و از دوستان صمیمی جمیله است. وفاداری او در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید خبر فوت وی. هنرمند گفت: جمیله وفاداری او وی روز سه شنبه 15 تیرماه در یکی از بیمارستان های شهرستان دماوند درگذشت. او مدت ها بیماری ریوی داشت و از دستگاه اکسیژن استفاده می کرد. گویا ضعف ریه و کمبود اکسیژن بر قلبش اثر گذاشته بود. در باره شش ماه او در موقعیت خطرناکی قرار دارد و باید یک باتری در قلبش بگذارند. بعد از آن خیلی ضعیف شد. روز سه شنبه حالش بد است و به بیمارستان منتقل می شود اما در آنجا زنده نمی ماند و می میرد و پیکرش در بهشت ​​رضوان بومهن به خاک سپرده می شود.

وی با بیان اینکه خبری از فوت این هنرمند نیست گفت: همسرش که عکاس است می خواست تنها باشد و از هیاهوی مراسم. تشییع جنازه وی را برگزار می کند و سپس خبر درگذشت وی منتشر می شود. ما نیز در این شرایط سخت به خواسته شما احترام می گذاریم.

صادقیان درباره دوست قدیمی اش توضیح داد: جمیلا وفاداری او او در سال 1331 در تهران به دنیا آمد و در هنرستان هنرهای زیبا و دانشکده هنرهای تزئینی (دانشگاه هنر کنونی) در رشته نقاشی تحصیل کرد و مدرس هر دو مرکز بود. دوستی ما از هنرستان شروع شد و تا آخرین روزهای زندگی او ادامه داشت، اما به خاطر یک جایی دور او دور از دسترس من مستقر شده بود، سال های آخر عمرش، نمی توانستم او را زیاد ببینم. خیلی نقاشی می کرد.

جمیلا وفاکیش نقاش درگذشت / زندگی یا مرگی دور از هیاهو

نمونه ای از آثار جمیله وفاداری او

وی در مورد ویژگی های آثار هنری جمیله. وفاداری او وی گفت: سبک نقاشی منحصر به فرد جمیله. به خودش و به نظر من نقاش کاملی بود و کارش خاص بود. او سبک و ساختار زیبایی شناختی خاص خود را در بازنمایی داشت. او با نقاشی مدرن بسیار آشنا بود و از آن استفاده می کرد. همراهی تخیل بی پایان او، آثار او را در زمره نقاشان «رئالیسم جادویی» قرار می دهد.

صادقیان که از شاگردان هانیبال است خاص در ادامه فعالیت های گذشته جمیله است وفاداری او اشاره کرد و گفت: جمیلا به حیوانات توجه تا به حال خاص صرف زمان زیادی برای شیردهی. گربه ها من این کار را می کردم توجه شما حیوانات نیز در آثار او مشهود است. در نقاشی ها جمیلاهمچنین می توان جنبه اسطوره ای این شخصیت و سبک را مشاهده کرد خاص آن است در میان نقاشان است ایمیل مکان های مدرن