در حاشیه رویداد تبادل فناوری صنایع غذایی، سه تفاهم نامه بین دانش بنیان ها و بخش های صنعتی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در ساختمان این صندوق، سی و هفتمین رویداد تبادل فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه صنایع غذایی صبح امروز برگزار شد که طی آن 3 تفاهم نامه بین بخش خصوصی و شرکت ها بر اساس دانش منعقد شد.

تصفیه روغن با قدرت داخلی

به منظور تامین خاک بلیچینگ مورد استفاده در صنعت پالایش روغن نباتی با قابلیت کاهش میزان آنیسیدین در فرآیند بلیچینگ و تامین نیازهای تکنولوژیکی محصولات تولید داخل، تفاهم نامه ای بین یکی از شرکت های فعال در حوزه استخراج نفت به عنوان طرف اول و یکی از شرکت های بخش خصوصی وارد این شرکت شد.

موضوع اصلی این تفاهم نامه همکاری، تعامل و مشاوره با شرکت فن آور برای استفاده از ایده ها، راهکارها و محصولات تحقیقاتی در راستای اجرای پروژه تامین خاک سفید کننده مورد استفاده در صنعت پالایش روغن نباتی است. توانایی کاهش تعداد آنیسیدین در فرآیند بلیچینگ.

بر اساس این تفاهم نامه، خاک سفیدکننده مصرفی در صنعت پالایش روغن نباتی، در مراحل امکان سنجی، ارائه پیشنهاد و ارائه طرح توجیهی با برآورد اقتصادی جهت بررسی در کمیته اقتصادی معاونت اقتصادی سازمان اتکا ، و پس از برآورد واقعی طرح، طرح تصویب و برای اجرای آن موافقت نامه صادر می شود.

شرکت فناور در این تفاهم نامه آمادگی خود را برای همکاری با ارائه ایده ها، راهکارها و پیشنهادات بر حسب نیاز اعلام شده و نمونه ای از محصولات تحقیقاتی جهت انجام ارزیابی در موضوع تفاهم نامه با هدف بررسی شکل تعاملات آتی اعلام می دارد. .

تصفیه روغن زباله

در راستای تدوین طرح جامع افزایش بهره وری مصرف آب و بازیافت پساب در صنعت پالایش روغن نباتی و تامین نیازهای فناورانه محصولات تولید داخل، تفاهم نامه همکاری بین دو شرکت خصوصی و دانش بنیان منعقد شد. شرکت ها

موضوع اصلی این تفاهم نامه همکاری، تعامل و مشاوره شرکت بخش خصوصی با شرکت فناور برای استفاده از ایده ها، راهکارها و محصولات تحقیقاتی در راستای اجرای نقشه راه افزایش راندمان مصرف و بازیافت آب است. فاضلاب در صنعت پالایش روغن نباتی

تدوین طرح جامع افزایش بهره وری مصرف آب و بازیافت پساب در صنعت پالایش روغن نباتی از اهداف این طرح است.

شرکت بخش خصوصی آمادگی خود را برای ارائه اولویت ها، تشریح الزامات، ارائه مستندات فنی و همکاری در بازدید از کارخانه های این گروه و همچنین در صورت لزوم ارائه نمونه محصولات تحقیقاتی و تعیین وضعیت تفاهم نامه را متعهد می شود. و فرم تعامل با شرکت را نهایی کند فناوران باید برای رفع نیازهای فناوری خود اقدام کنند.

شرکت فن آور نیز با ارائه ایده ها، راهکارها و پیشنهادات با توجه به نیاز اعلام شده و نمونه محصول پژوهشی جهت انجام ارزیابی های موضوع تفاهم نامه با هدف بررسی شکل تعاملات آتی، آمادگی خود را برای همکاری اعلام می دارد.

تولید آنزیم

همچنین در این رویداد به منظور امکان استفاده از آنزیم ها در بهینه سازی فرآیندها در صنعت پالایش روغن نباتی و رفع نیازهای فناورانه محصولات تولید ملی، تفاهم نامه همکاری بین شرکتی از بخش خصوصی و دانش بنیان منعقد شد. شرکت مستقر

موضوع اصلی تفاهم نامه همکاری، تعامل و مشاوره شرکت بخش خصوصی و شرکت فناور، استفاده از ایده ها، راهکارها و محصولات پژوهشی در راستای اجرای طرح امکان سنجی استفاده از آنزیم ها در بهینه سازی فرآیندها است. از روغن نباتی صنعت پالایش

انتهای پیام