نماینده مردم مسجد سلیمان در شورای اسلامی گفت: اگر در برنامه های توسعه ای به توانمندی های استان خوزستان توجه ویژه شود، می تواند به نقطه اتکای کشور برای رهایی از اقتصاد نفتی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا ورناصری در سخنانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مهار تورم و رشد تولید باید به عنوان یک جهاد در جبهه اقتصادی تلقی شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به فصل جابجایی مستاجران در کشور، بخش زیادی از مردم نگران اجاره بها هستند، تاکید کرد: افزایش اجاره بها هزینه های گزافی را بر مستاجران تحمیل کرده و مردم تحت فشار تورم ملک و خدمات هستند و باید محدود شود از درآمد جلوگیری می شود. از یک طرف جوانان تشویق به ازدواج می شوند اما از طرف دیگر هر سال مسکن دادن به مردم و جوانان سخت تر می شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در شورای اسلامی تصریح کرد: نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی با تکیه بر توان داخلی و ساخت موشک فتح در حال تقویت قدرت کشور است و این مصداق عینی عبارت «می تواند» است. . . اگر در برنامه های کلان توسعه به توانمندی های خوزستان توجه ویژه شود، می تواند به نقطه اتکای کشور در رهایی از اقتصاد نفتی تبدیل شود. باید به مشکلات مردم خوزستان که پر ظرفیت و سرشار از انگیزه و غیرت تحول هستند توجه شود.

ورناصری همچنین یادآور شد: مشکلات امنیتی، بیکاری، تنش آبی، چالش های زیست محیطی و ضعف شدید زیرساخت ها در شهرستان های استان خوزستان به ویژه در مناطق کم برخوردار حوزه انتخابیه اینجانب موجب گلایه مردمی است که جان و جوانان خود را فدا کردند. در دوران دفاع مقدس از میهن دفاع کردند.

عضو کمیسیون انرژی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: خوزستان ملی ترین استان از نظر توان اقتصادی است، توانمندی های فوق العاده ای برای رفع مشکلات داخلی خود دارد و در سفر آخر هم گفتم بر اجرا نظارت کنید. مصوبات سفر پس از بازگشت به تهران. در خوزستان نیازمند ارتقای کیفی اقدامات کلان مدیریتی و تحول آفرین هستیم. در 4 حوزه انتخابیه مهم ترین شکایت مردم بیکاری درصد بالایی از جوانان جویای کار است. این مشکلی است که همه همکاران مجلس یازدهم به دلیل گسترش آن در سراسر کشور بر آن صحه گذاشته اند.

نماینده شهرک مسجد سلیمان افزود: مردم منطقه امیدوارند با تعیین تکلیف راه اندازی پروژه پتروپالایش مسجد سلیمان، دولت به خیل عظیم بیکاران رسیدگی کند. تحقق فاز دوم طرح 1500 هکتاری مقام معظم رهبری ظرفیت اشتغال زایی هزاران نفر در استان را دارد و جای سوال دارد که چرا در سه سال گذشته علیرغم اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مطالبه مردم را ادامه داده است، این سیاست های اجرایی رهبری در قبال اراضی استان محقق نمی شود.

ورناصری در عین حال خاطرنشان کرد: کاهش بیکاری نیازمند انعطاف پذیری همه جانبه است، در استان خوزستان و چهار شهرستان حوزه انتخابیه که پر از ظرفیت ها برای تبدیل شدن به قطب صنعتی هستند، حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی منوط به تعامل خاص و مستمر اکثر وزارتخانه ها است.

وی در پایان تاکید کرد: اولویت های نظام مقدس حل معضل بیکاری است، بنابراین هر وزیر باید بر اساس اصل 28 قانون اساسی وارد برنامه اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام