وحید شامخی در پنل «سیمرغ گمشده» که در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: می توانم بگویم فضا و رویکرد کشور ما بی نظمی است و کار صنفی بسیار سخت است. ” در واقع فضا برای فعالیت‌هایی که در فعالیت‌های صنفی بازیگران اکوسیستم ساختار یافته و منجر به شکل‌گیری اتحاد می‌شود، مساعد نیست.

وی افزود: تلاش هایی که در حال حاضر در ساماندهی نظام صنفی و انجمن فین تک انجام می شود، حداقل تلاش ما برای انجام آن است، اما اگر از هر یک از فعالان صنفی بپرسید، بیشتر گلایه دارند که کار خاصی وجود ندارد. هیئت حاکمه اقدامات حمایتی انجام داده است. ما در فضایی هستیم که رسیدن به نتایج مطلوب مشکلات خاص خود را دارد.

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس با تاکید بر اینکه با وجود این تلاش مستمری برای همراهی با خواسته های اکوسیستم نوآور کشور صورت می گیرد، ادامه داد: دستیابی به خواسته های بخش خصوصی که از طریق سازمان ها دنبال می شود، منوط به آن است. پارامترهایی که ما بخشی از آن هستیم، به وضوح نمی بینیم. یعنی این روند شفاف نیست و ما حتی نمی دانیم که یک تشکل صنفی چقدر می تواند موثر باشد.

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس یادآور شد: در صنعت ارزهای دیجیتال در سال گذشته بارها درگیر مسائلی شدیم که واقعاً متوجه نشدیم چرا مانند سقف سپرده روزانه 25 میلیون تومان چرایی آن مشخص نیست. اگر دلیل قانع کننده ای وجود داشته باشد، ما هم به دنبال چالش نیستیم و هر شرکتی به دنبال توسعه کسب و کار خود است نه ایجاد چالش.

عضو هیئت مدیره انجمن فین تک درباره همگرایی اتحادیه ها و اتحادیه ها در ایران گفت: در برخی موارد شاهد واگرایی هستیم، اما به عنوان مثال وقتی کمیسیون فین تک در سیستم اتحادیه فناوری اطلاعات داریم و از طرفی انجمنی وجود دارد که که انجمن فین تک نام دارد، راه حل من برای افزایش همگرایی این است که خواسته هایمان را برابر، همسو و نزدیک کنیم و تمام قدرت و روابط خود را به مسائل مهم اکوسیستم هدایت کنیم. گاهی می شنویم که نهاد دولتی می گوید شما خودتان در فلان موضوع همگرایی ندارید، فلان انجمن یک چیز می گوید و شما یک چیز دیگر. به همین دلیل فکر می‌کنم تعیین اولویت‌ها و ایجاد تعادل بین آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.