به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه این رویداد به تازگی فراخوان دومین دوره جایزه ادبیات جهان فلسطین را با همکاری اتحادیه های کارگری و تشکل های فرهنگی و ادبی منتشر کرده است.

وجدان بیدار آزادی خواهان جهان شاهد مقاومت است قهرمانانه این مردم فلسطین هستند که بیش از هفت دهه است که شجاعانه در برابر ظلم و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کرده اند.

به منظور حفظ خون شهدای راه آزادی و مقاومت فلسطین و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با اشغالگری، کودک کشی و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی، «جایزه جهانی ادبیات فلسطین» تأسیس شد. در آبان 1397 (آبان 1398).

«جایزه ادبیات جهانی فلسطین» یک جایزه بین المللی و غیردولتی است که با همکاری اتحادیه های کارگری و تشکل های فرهنگی و ادبی برخی از کشورهای اسلامی و سایر کشورها انجام می شود.

هدف از بزرگداشت آن شناسایی و ارائه بهترین آثار ادبی منتشر شده در موضوع فلسطین و مقاومت مردم فلسطین و آزادی عتبات عالیات و جنایات صهیونیست ها در فلسطین و قدردانی از نویسندگان، شاعران و نویسندگان است. ناشرانی که با قلم خود از جهان دفاع می کنند، برخاسته از مردم مظلوم فلسطین هستند.

این جایزه متعلق به کشورهای حامی فلسطین است. از نویسندگان، شاعران و ناشران از سراسر جهان دعوت می کنیم تا برای حمایت و دفاع از ملت فلسطین و قدس شریف، قبله اول مسلمانان، به این مبارزه فرهنگی و ادبی بپیوندند.

تم های جایزه

هم اکنون و در دومین دوره جایزه ادبیات جهان فلسطین، بهترین آثار با موضوع فلسطین و مقاومت ملت فلسطین و آزادی عتبات عالیات و جنایات صهیونیست ها در فلسطین که در بررسی می شود و سال های 2021، 2022 و 2023 را انتخاب می کند. در این جایزه، کتاب های ممتاز در گروه های زیر بررسی و داوری می شوند:

1. داستان ها و شعرهای کودکانه
2. مجموعه داستان کوتاه
3. جدید
4. یک دفتر خاطرات
5. کار چاپی
6. دیوان شعر

مدت و نحوه ارسال آثار

علاقه مندان به شرکت در جایزه ادبیات جهانی فلسطین باید متن اسکن شده آثار خود را به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، مالاییاردو، ترکی، اسپانیایی، چینی و غیره. در قالب یک فایل PDF یا Word یا کتاب اصلی در دو نسخه، حداکثر تا پایان مارس 2024 منطبق با 12 آوریل 1403، در سایت جایزه جهانی فلسطین به نشانی www.palintaward.com بارگذاری یا ارسال به جایزه دفتر دبیرخانه در تهران یا بیروت.

مراسم اختتامیه و اعلام نتایج دومین دوره جایزه جهانی ادبیات فلسطین در سال 2024 برگزار می شود و تاریخ و مکان دقیق مراسم پایانی در سایت رسمی جایزه اعلام خواهد شد.